Regisseur Sociaal Domein specialisatie jeugd
Maak jij met jouw kennis en/of achtergrond in het sociaal domein bij ons het verschil als Regisseur Sociaal Domein? Ben je in het bezit van een SKJ of BIG-registratie? Dan zijn wij op zoek naar jou!
Wat ga je doen?
Als Regisseur Sociaal Domein jeugd voer je gesprekken met ouders en jeugdigen die hulpvragen hebben. Jij maakt met het gezin/familie een passend ondersteuning-/familiegroepsplan. Hierbij ondersteun je hen bij het vinden van oplossingen en het verkrijgen en behouden van regie en bevorder je het veilig opgroeien van de jeugdige. Je werkt integraal met consulenten uit andere domeinen. Dit houdt in dat je de ingezette ondersteuning coördineert en in overleg met het gezin bepaalt of tussentijds aanpassingen nodig zijn. Je houdt goed zicht op het jeugdhulpaanbod en geeft vanuit je praktijkervaring input aan de beleidsmedewerkers over kwalitatief goede en efficiënte voorzieningen jeugdhulp.
Een greep uit je taken:
- Je legt huisbezoeken af en onderzoekt zorgvuldig de hulpvraag en gezinssituatie;
- Je stelt een plan van aanpak op met het gezin (ondersteuningsplan), waarbij de ondersteuning zoveel mogelijk in de thuissituatie of zo dichtbij mogelijk plaatsvindt;
- Je bepaalt samen met het gezin de juiste hulp: je geeft, waar nodig, een beschikking af en/of je verleent zelf hulp, en/of je verwijst naar het voorliggend veld;
- Je coördineert de zorgverlening en je versterkt de mogelijkheden van het gezin om zelf de regie weer in eigen hand te krijgen;
- Je werkt gebiedsgericht en je onderhoudt relevante contacten in de wijk;
- Je voorkomt zwaardere zorg in samenwerking met het voorliggende veld;
- Je heft een ontwikkelings- of veiligheidsdreiging van een kind/jongere op en stelt indien noodzakelijk een veiligheidsplan op en stemt af met ouders/jongere en relevante partners;
- Je signaleert onveilige situaties en indien nodig, het opstellen van een Verzoek tot Onderzoek (VTO) voor de Raad voor de Kinderbescherming.
- In de rol van regisseur werk je op diverse vlakken samen met collega’s en regisseer je externe partijen, gericht op een integrale benadering van inwoners.
Wie ben je?
Je neemt initiatief, kunt goed luisteren en kan zelfstandig werken. Daarnaast kan je omgaan met werken onder druk en ben je in staat om complexe vraagstukken op te pakken. Ook ben je klantgericht, oplossingsgericht en kwaliteitsgericht. Je bent communicatief vaardig op verschillende niveaus (inwoners, ketenpartners).
Eisen
- Kandidaat is 3 dagen per week beschikbaar op locatie, waarvan op dinsdag in Wijk en Aalburg, donderdag op kantoor in Woudrichem te werken.
- In verband met de Wet deregulering beoordeling arbeidsrelaties kan deze opdracht niet ingevuld worden door een ZZP-er. Kandidaat is geen ZZP-er en is op basis van een arbeidsovereenkomst in dienst bij uw bureau.
- Kandidaat is beschikbaar voor het aantal uren per week zoals in de aanvraag wordt aangegeven.
- Kandidaat is in staat op de startdatum, zoals in de aanvraag wordt aangegeven, te starten met de opdracht. Mits in bezit van een juiste VOG en ondertekende bruikleenovereenkomst.
- Kandidaat beschikt over een geldig SKJ of BIG-registratie. Dit moet blijken uit het CV.
- Kandidaat heeft recente ervaring binnen de jeugdhulpverlening. Dit moet blijken uit het CV.
- Kandidaat beschikt over 1 of meer referenties.
- Kandidaat heeft ervaring met werken binnen een gemeentelijke organisatie. Dit moet blijken uit het CV.
- Kandidaat beschikt over een eigen telefoon.
- Kandidaat heeft een afgeronde opleiding op minimaal HBO-niveau. Dit moet blijken uit het CV.
- Het uurtarief van de kandidaat is niet hoger dan het maximum tarief (€85,-). (Tarief is inclusief de fee (2,5%), de reiskosten, kosten t.b.v. VOG-aanvraag, evt. parkeerkosten en andere onkostenvergoedingen.) In uitzonderlijke gevallen worden dienstreizen vergoed.
Wensen
- Kandidaat heeft in de afgelopen 5 jaar ervaring als Regisseur Sociaal specialisatie Jeugd binnen een gemeentelijke organisatie. Dit moet blijken uit het CV.
- Kandidaat heeft recente kennis van de Jeugdwet. Dit moet blijken uit het CV.
- Kandidaat heeft ervaring met werken met Suite. Dit moet blijken uit het CV.
- Kandidaat woont binnen een straal van 50 kilometer van de locatie Wijk en Aalburg.
- Kandidaat beschikt over eigen vervoer.
- Kandidaat beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden en kan op verschillende niveaus communiceren. Dit moet blijken uit het gesprek.
- Kandidaat beschikt over politieke en bestuurlijke sensitiviteit. Dit moet blijken uit het gesprek.
- Kandidaat is klantgericht. Dit moet blijken uit het gesprek.
- Kandidaat beschikt over overtuigingskracht. Dit moet blijken uit het gesprek.
- Kandidaat beschikt over netwerkvaardigheden. Dit moet blijken uit het gesprek.