Is de Omgevingswet niet nieuw voor je en ga je graag een mooie uitdaging aan? Dan ben jij de verbindende schakel die wij zoeken!
Jouw functie als beleidsmedewerkerOnze collega’s Jan Willem en Iris zoeken ondersteuning! Er ligt veel werk bij ze en daarom zoeken ze een collega erbij die het aanspreekpunt wordt namens de gemeente voor initiatiefnemers voor vragen binnen het ruimtelijke domein. Zo kunnen zij zich verder focussen op de implementatie van de Omgevingswet. Vanaf het beginstadium van ideeën tot aan het vaststellen van het plan begeleid jij de ruimtelijke procedures en stappen. Je gaat in overleg met inwoners, bedrijven en agrariërs over ruimtelijke ideeën en initiatieven. Dit doe je in samenwerking met interne specialisten en externe organisaties. Daarnaast heb je het nodige overleg met initiatiefnemers, je collega’s en derden.
Je kan zelfstandig ruimtelijke plannen beoordelen van initiatiefnemers en je bent in staat om zelfstandig ruimtelijke procedures te begeleiden. Je functioneert als de verbindende schakel tussen de verschillende afdelingen in de gemeente. Je hebt kennis van de Omgevingswet en bent betrokken bij de invoering daarvan in de gemeente. Daarnaast adviseer je collega’s bij het maken van ruimtelijke en juridische afwegingen op het terrein van bouwen en het gebruik van gronden. Ook draag je je steentje bij aan het ontwikkelen van nieuw ruimtelijk beleid.
Globale werkzaamheden beleidsmedewerker ruimtelijke ordening- Het behandelen van algemene informatieverzoeken op het gebied van ruimtelijke ordening.
- Het adviseren bij nieuwe initiatieven tijdens het intakeoverleg.
- Het (mede)vertegenwoordigen van het team bij de omgevingstafels.
- Het opstellen van ruimtelijke onderbouwingen, visies en adviezen aan en voor B&W en raad.
- Het begeleiden van uitgebreide ruimtelijke procedures van begin tot vaststelling.
- Het organiseren van en het (mede) vertegenwoordigen van het team, of de gemeente in diverse overleggen, inspraakbijeenkomsten en overleggen met andere disciplines, overheden of rechterlijke instanties (input in rechterlijk gedingen of eigen behandeling).
- Het behandelen van juridische vraagstukken op het terrein van de ruimtelijke ordening, bezwaar- en beroepsschriften en vertegenwoordiging van de gemeente bij de rechtbank of Raad van State.
- Het accent ligt op planologie, maar affiniteit met juridische vraagstukken en enig gevoel voor stedenbouwkundige aspecten is ook erg gewenst.
Wij vragen
Uiteraard is het van belang dat je een goed gevoel hebt voor politiek-bestuurlijke verhoudingen en dat je over goede communicatieve eigenschappen beschikt, want je hebt veel contacten binnen de gemeente. Daarnaast zouden Jan Willem en Iris het erg fijn vinden als je een teamspeler bent die integraal werkt, maar ook zelfstandig kan functioneren. Tevens ben jij de persoon die over inzicht in complexe maatschappelijke processen en vraagstukken beschikt.
- Beschik je over HBO werk- en denkniveau
- Beschik je over minimaal 2 jaar gemeentelijk ervaring met het beoordelen en begeleiden van principeaanvragen, BOPA’s, Omgevingsplannen en andere ruimtelijke plannen en procedures;
- Kennis van de Omgevingswet is een pré.
- Cv zonder referentie
- Omschrijving: Onder een CV verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat. Dit in het Nederlands opgesteld en in Word of PDF-formaat van maximaal 5 pagina's A4.
- De Inhuurdesk behoudt zich het recht voor om aanbiedingen terzijde te leggen indien er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het CV voorkomen.
- In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld. Indien deze informatie ontbreekt, behoudt de Inhuurdesk zich het recht de aanbieding ter zijde te leggen.
Eisen
- Minimaal HBO werk- en denkniveau. Dit blijkt uit een afgeronde opleiding of middels opgedane werkervaring in een soortgelijke functie
- Minimaal 2 jaar gemeentelijk ervaring met het beoordelen en begeleiden van principeaanvragen, BOPA’s, Omgevingsplannen en andere ruimtelijke plannen en procedures.
- De gesprekken vinden plaats in de week van 23 september. Deze zullen niet op een ander moment plaatsvinden. Hier graag rekening mee houden.
- Gelieve hieronder de contactgegevens van de directe contactpersoon voor deze aanbieding te geven.
- Indien van toepassing: Het betreft tijdelijke invulling van een reguliere functie die normaliter door werknemers wordt ingevuld. De opdracht leent zich daarom niet voor invulling op zzp-basis. Eventueel geïnteresseerde zzp'ers kunnen zich op detachering- of uitzendbasis laten aanbieden door een bureau. Doorleenconstructies zijn nadrukkelijk niet toegestaan.
- De aangeboden kandidaat is geen ZZP’er maar betreft alleen een Detachant of een uitzendkracht.
Wensen
- Minimaal HBO werk- en denkniveau in de richting ruimtelijke ordening
- Minimaal 3 jaar gemeentelijk ervaring met het beoordelen en begeleiden van principeaanvragen, BOPA’s, Omgevingsplannen en andere ruimtelijke plannen en procedures.
- Op CV aantoonbare specifieke vakkennis van de Omgevingswet
- De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan samen met kennis, vertrouwen en ervaring worden getoetst in een persoonlijk gesprek.