Senior omgevings- en projectmanager

Gemeente Hardenberg

Verlopen op: 16 dec 2024 om 09:00
Max. Uurtarief: geen max tarief
Aantal uur per week: 12
Provincies: Overijssel
Segmenten: Algemeen-projectmanagement

Omschrijving

Soorten Inhuur: Freelance
Start datum: 16 december 2024
Eind datum: 16 juli 2027

Organisatie
Werken voor gemeente Hardenberg: Groei en bloei met ons mee
Gemeente Hardenberg is een fantastische plek om te wonen en te werken. Hier geniet je van het mooie platteland langs de Vecht én van de gezelligheid van een stad. Terwijl veel andere gemeenten kleiner worden, blijft gemeente Hardenberg juist groeien. Inmiddels hebben we meer dan 62.935 inwoners.

We willen Hardenberg verder laten groeien en ontwikkelen tot een moderne stad in een landelijke omgeving. Dit betekent dat we de regio willen versterken, het buitengebied aantrekkelijker willen maken en de voorzieningen willen verbeteren. We bouwen aan een duurzame economie die klaar is voor de toekomst, waarbij lokaal ondernemen een belangrijke rol speelt.

Bij ons werk je met plezier aan deze plannen, samen met 550 enthousiaste collega’s. We hechten veel waarde aan vriendelijkheid, betrouwbaarheid en een goede samenwerking. We geloven in de “Kracht van Gewoon Doen” en pakken dingen praktisch aan.

De opdracht
Als omgevingsmanager ben je verantwoordelijk voor de participatie en communicatie bij twee projecten. Het gaat hierbij om het project Prins Bernardbrug en het project herinrichting Europalaan. Deze projecten hebben een grote impact in het centrum van Hardenberg. Via inwonersparticipatie worden ondernemers en inwoners gevraagd actief mee te denken in een toekomstbestendige aanpak voor het project. Hierbij zorg jij ervoor dat er op een goede manier wordt gecommuniceerd met inwoners en andere belanghebbenden.

In jouw rol heb je vooral de blik naar buiten. Je doet voorstellen voor wat betreft participatie en communicatie. In het dagelijkse werk maak je voortdurend verbinding met alle stakeholders. Je vervult hier een enthousiasmerende en motiverende rol.

Concreet zorg jij ervoor dat het volgende wordt opgeleverd:

  • Een participatie en communicatieplan. Je stelt dit plan op en brengt hierbij de benodigde participatie en communicatie in beeld gelet op de verschillende mogelijke uitvoeringsscenario’s;
  • Afstemming met stakeholders (o.a. ondernemers, inwoners en belangenorganisaties);
  • Afstemming met andere gemeentelijke projecten en projecten van andere ontwikkelaars;
  • Onderzoek naar mogelijke nadeelcompensatie.

Als projectleider Vechtrijk Gramsbergen stel je een verkennende notitie op voor een mogelijk vervolg van het project Vechtrijk Gramsbergen. Je voert het overleg hierover met bestuurders en ambtenaren en met andere stakeholders.

Wie ben jij?
Je bent een ervaren omgevingsmanager en projectleider met gedegen vakkennis en Hbo werk- en denkniveau. Je hebt ruime ervaring binnen het beleidsveld van de infrastructuur en affiniteit met civiele techniek en gebiedsontwikkeling.

Je bent een bruggenbouwer binnen en buiten de organisatie. Je hebt een uitstekende politieke en maatschappelijke antenne en stevig organisatorisch inzicht. Je hebt een heldere manier van communiceren zowel mondeling als schriftelijk, met aandacht voor proces en relatie. Je bent een teamspeler met een zelfstandige, proactieve en flexibele manier van werken.

Competenties
Je bent innovatief en vernieuwend, ondernemend en toont lef.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma - vr.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 19 december 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 18 december 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van RO of Land en Watermanagement;
  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als Omgevingsmanager in de Civiele Techniek binnen een gemeentelijke gemeente;
  • Beschikbaar per 1 januari 2025 voor minimaal 8 uur per week.

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring met samenwerkingen met externe stakeholders;
  • Aantoonbare werkervaring met een groot herinrichtingsproject openbare ruimte als omgevingsmanager in de afgelopen 5 jaar (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv);
  • Aantoonbare werkervaring bij een gemeente met +60.000 inwoners binnen de afgelopen 5 jaar (benoem dit duidelijk in het cv);
  • Aantoonbare werkervaring met een IPM-team;
  • Minimaal 6 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als Omgevingsmanager in de Civiele Techniek binnen een gemeentelijke gemeente;
  • Aantoonbare werkervaring met participatieprojecten (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv);
  • Aantoonbare werkervaring met UAV-GC contractbeheersing.
Deze opdracht is verlopen.