Utrecht heeft jou nodig!
De gemeente Utrecht staat voor de opgave om opvang te organiseren voor een grote hoeveelheid vluchtelingen uit Oekraïne. Deze opvang vindt plaats op locaties die variëren van kleinschalig – enkele huishoudens – tot locaties waar meer dan 200 mensen kunnen verblijven. Vaak gaat het om gezinnen en/of vrouwen met kinderen.
Het dagelijks beheer en de begeleiding op de locaties wordt verzorgd door maatschappelijke organisaties, in opdracht van de gemeente. De beheerders hebben ook een belangrijke functie in het bekend maken van de vluchtelingen bekend met de buurt, de gezondheidszorg, onderwijs en alle benodigde instanties die nodig zijn, om deel te kunnen nemen aan het normale leven. Het realiseren van een opvanglocatie heeft ook impact op de buurt, waardoor contacten met buurtbewoners, ondernemers in de wijk, politie, wijkregisseur etc. onderhouden moeten worden.
Het programma bestaat uit meerdere deelprogramma’s: crisis noodopvang, opvang locaties, ondersteuning en matching van de doelgroep, informatie en monitoring een kernteam met strategen en communicatieadviseurs en een bedrijfsbureau.
Daarnaast bestaat de mogelijkheid om ingezet te worden bij de realisatie van de opvang van andere doelgroepen, zoals bijvoorbeeld daklozen en asielzoekers.
Voor het deelprogramma opvang locaties zijn we op zoek naar drie senior projectmanagers.
Je taken zijn:
- aansturen van je projectteam;
- zorgen voor de realisatie van opvangplekken;
- afstemmen met omgevingsmanagement;
- voeren van onderhandelingen met eigenaren;
- maken van een business case en concept ontwerp;
- aanvragen van budgetten;
- regelen van besluitvorming;
- aanvragen van vergunningen;
- screenen van nieuwe locaties;
- begeleiden van de bouw;
- turn-key opleveren van locaties.
Resultaat van de opdracht
Deze opdracht kan worden afgerond als er voldoende opvang plekken gerealiseerd zijn voor diverse urgente doelgroepen.
Eisen
- Ik bevestig dat ik de bovenstaande vragen naar waarheid heb ingevuld.
- Je beschikt over een wo werk- en denkniveau.
- Is de kandidaat de afgelopen 2 jaar in loondienst geweest bij de Gemeente Utrecht voor dezelfde/vergelijkbare werkzaamheden?
- Je hebt minimaal 3 jaar ervaring met huisvestingsvraagstukken.
Wensen
- Heb je ervaring met transformatietrajecten?
- Heb je ervaring met de samenwerking met private ontwikkelaars?
- Heb je werkervaring binnen de overheid/gemeente?
- Heb je ervaring met doelgroepen/opvangplekken?
- Schrijf een motivatie t.b.v. deze opdracht en ga in op het gestelde profiel (max 1/2 a4). Graag ontvangen wij een door de kandidaat zelf geschreven motivatie.
- Je hebt minimaal 3 jaar ervaring met huisvestingsvraagstukken.
- Heb je ruime ervaring met omgevingsmanagement?
- Voeg hier je CV toe. Je CV is max 3 pagina's enkelzijdig en toont een volledig overzicht van je werkzaamheden tot dusver. Het CV dient ter verificatie van de antwoorden op voorgaande vragen en wordt inhoudelijk beoordeeld op kwaliteit. Daarnaast vermeldt het CV huidige nevenfuncties (bezoldigd en onbezoldigd) zodat de vacaturehouder mogelijke belangenverstrengeling kan uitsluiten. Je CV is in het Nederlands opgesteld en in Pdf-formaat.