Senior Risk Officer

Het Kadaster

Sluit op: 12 jan 2025 om 23:59
Max. Uurtarief: 110
Aantal uur per week: 36
Provincies: Gelderland
Segmenten: Beleid- en adviesdiensten

Omschrijving

Soorten Inhuur: Freelance
Start datum: 20 januari 2025
Eind datum: 31 mei 2025

Opdracht omschrijving
Het Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat onze wettelijke taak. Onze gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand.

Omschrijving werkzaamheden
We zoeken versterking voor ons Risk-team bij het IT directie van het Kadaster, directie BOI, Beheer Ontwikkeling en IT). In dit team zit twee Risk Officers, een Risk Officer 2e lijn, de Privacy Officer en twee Information Security Officers.
Risicomanagement is een methodiek om op een gestructureerde manier risico’s te identificeren, te kwantificeren en te beheersen. Goed risicomanagement draagt bij aan het nemen van de juiste beslissingen om je doel te bereiken, door inzicht te bieden in de onzekerheden (risico’s) en hiermee voorspelbaarheid te vergroten. Daarnaast helpt risicomanagement ook bij het stellen van prioriteiten en het vinden van de balans tussen waar je risico’s kunt nemen of waar je ze juist wil beheersen.
Jij ondersteunt het team in het bewaken en monitoren van risico’s en de beheersmaatregelen. Je vervult de rol als 2e lijns Risk & Compliance Officer waarbij je bijdraagt aan het verder professionaliseren van de Riskorganisatie.

Belangrijkste technieken, methoden en tools
Service Now

Verantwoordelijkheden
De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden zijn:

  • Jij ondersteunt het management van BOI en andere collega’s op het gebied van risicomanagement.
  • Jij signaleert ontwikkelingen i.r.t. risico’s (t.a.v. risicomanagement, kwaliteitsmanagement en compliance).
  • Jij adviseert (gevraagd en ongevraagd) de 1e lijn (bijvoorbeeld over te nemen beheersmaatregelen).
  • Jij rapporteert over risico’s (strategische, tactisch en operationeel).
  • Jij participeert in verbetertrajecten (projectmatig) vanuit vakinhoudelijke expertise.
  • Jij faciliteert in tactische en operationele risico analyses.
  • Jij bewaakt het overzicht van risico’s en issues binnen BOI en ziet toe op realisatie en effectiviteit.
  • Jij stelt directie specifieke rapportages op en presenteert deze in de Risk Board.
Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 20 januari tot en met 31 mei 2025 voor 36 uur per week.
  • De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 1 x 3 maanden.
  • De opdrachtgever kan de overeenkomst eenzijdig tussentijds opzeggen met een opzegtermijn van één maand.
  • Minimaal 2 dagen per week op kantoor aanwezig zijn, in overleg met de manager en het team.
  • De inschrijver sluit een driepartijen detacheringsovereenkomst af, waarbij de inschrijver als werkgever van de inhuurkracht, de inhuurkracht als betrokkene en het Kadaster als inlener ondertekent.
  • Toevoegen van één Nederlandstalig curriculum vitae (cv) van maximaal 3 pagina’s A4, in PDF-formaat.
  • Afgeronde (bachelor) hbo-opleiding of hoger.
  • Minimaal 7 jaar ervaring op het gebied van Risk & Compliance.
  • Aantoonbare ervaring met Risk control framework.
  • Certificering zoals CISSP, CISM of CISA is een pré.
  • Taalniveau Nederlands minimaal B2.
  • Door de kandidaat zelf geschreven CV en motivatie.
  • De kandidaat moet beschikken over de volgende competenties:
    • Resultaatgericht
    • Helicopterview
    • Adviesvaardigheid
    • Overtuigingskracht
    • Communicatief zowel schriftelijk als mondeling sterk
    • Kwaliteitsgericht
    • Klantgericht
    • Proactief en initiatiefrijk

Wensen

  • Beschrijf de aanpak (max. 400 woorden) voor de uit te voeren werkzaamheden gezien het specifieke vraagstuk van het Kadaster. De mate waarin de beschrijving van aanpak aansluit bij de wensen van het Kadaster wordt beoordeeld.
  • Beschrijf 2 cruciale knelpunten (max. 300 woorden) die zich vaak voordoen in dit soort processen/werkzaamheden en geef aan hoe deze worden opgelost. De mate waarin de knelpunten relevant zijn en de oplossingen aansluiten bij de wensen van het Kadaster wordt beoordeeld.
  • Toon duidelijk aan (max. 300 woorden) op welke wijze de geleverde expertise en competenties binnen de geschetste situatie een bijdrage leveren aan te behalen resultaten. Hoe beter de expertise en competenties aansluiten bij de wensen van het Kadaster en de geschetste situatie, hoe hoger de score.

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx