Specialist P&C

Gemeente Pijnacker Nootdorp

Verlopen op: 13 feb 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: geen max tarief
Aantal uur per week: 20
Provincies: Zuid-Holland
Segmenten: Financieel Economisch

Omschrijving

Soorten Inhuur: Freelance
Start datum: 1 februari 2025
Eind datum: 1 augustus 2025

Organisatie
Gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, waarbij het inwoneraantal de komende jaren toeneemt van 55.000 naar 65.000. De gemeente werkt aan grote projecten op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen, infrastructuur, voorzieningen, natuur en recreatie. Het ondernemersklimaat wordt gekenmerkt door innovatieve ondernemers die vooruitlopen op het gebied van warmtetransitie en duurzaamheid. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.

De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Medewerkers voelen zich gewaardeerd en zijn trots op de organisatie waarvoor zij werken.

De specialist P&C zal werkzaam zijn binnen het domein Bedrijfsvoering en Dienstverlening. Dit domein zorgt ervoor dat het bestuur, management en medewerkers van de gemeentelijke organisatie goed worden ondersteund en geadviseerd op o.a. het gebied van Financiën, Inkoop, communicatie, facilitaire zaken, publiekszaken en Personeel & Organisatie. Binnen dit domein valt het team Financiën, waarbinnen financieel beleidsadvisering en de financiële administratie valt.

Opdracht
De gemeente wil het P&C-instrumentarium verder verbeteren en waar nodig in lijn brengen met regelgeving en best practices. Het team heeft daarnaast behoefte aan deskundige begeleiding en een kritisch oog op de huidige P&C-documenten, waarbij nieuwe medewerkers worden meegenomen in de gemeentelijke financiële huishouding door uitleg, advisering en begeleiding volgens het principe: uitleggen – voordoen – samen doen – zelf doen.

Dit betekent een (pro)actieve aanpak waarbij naast de inbreng van meerjarige uitstekende kennis en ervaring ook de handen uit de mouwen moeten worden gestoken. Naast kwaliteit bijleveren ook waar nodig zaken oppakken. Het eerste product zijn de jaarstukken 2024, dit is een proces dat in gang is en daarom wordt van de kandidaat verwacht dat zij/hij weinig inwerktijd nodig heeft.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, met vermelding van minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg en afhankelijk van de fase van de werkzaamheden en de behoefte.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op maandag 17 februari 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 14 februari 2025, 09:00 uur bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie
– De gemeente zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
  • ‘Bring your own device’ is van toepassing; de kandidaat die de opdracht gegund krijgt moet zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad. De kandidaat maakt bij de start van de opdracht zijn/haar telefoonnummer bekend.
  • De aansprakelijkheidsverzekering bedrijven biedt qua verzekerde hoedanigheid, inhoudelijk dekking aan minimaal de opdrachtwaarde van de opdracht.
  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring als financieel adviseur met specialisatie P&C binnen een gemeente.
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar in het samenstellen van P&C-documenten voor gemeenten, zowel qua proces als inhoud, en zowel coördinatie als uitvoering van alle aspecten.
  • Beschikbaar per februari 2025 voor gemiddeld 20 uur per week.

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met de toepassing van wet- en regelgeving m.b.t. gemeentelijke financiën zoals BBV, Rechtmatigheid, BCF/BTW, Vpb voor overheid, FIDO (vermeld in het cv).
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in het samenstellen van P&C-documenten voor gemeenten, zowel qua proces als inhoud, en zowel coördinatie als uitvoering van alle aspecten.
  • Aantoonbare werkervaring met gemeentelijke verordeningen.
  • Aantoonbare werkervaring op het gebied van rente en treasury.
  • Een afgeronde opleiding Registeraccountant en een afgeronde cursus LIAS.
Deze opdracht is verlopen.