Gemeente Eindhoven zoekt een Teamleider WMO/Jeugd, leerlingenvervoer en leerplicht
Ben je een ervaren leider die energie haalt uit het ontwikkelen van een team én het optimaliseren van basisprocessen? Haal jij door jouw stijl van leidinggeven het beste uit je collega’s naar boven? Dan zijn wij op zoek naar jou!
Wat kom jij waarmaken voor Eindhoven?
Jouw team bestaat uit 23 administratief specialisten en 3 experts WMO/jeugd.
Jij faciliteert het team om haar dagelijkse werkzaamheden goed uit te kunnen voeren. Daarnaast betrek je de collega’s uit jouw team bij ontwikkelingen op de afdeling en geef je hen hierin ook verantwoordelijkheid.
Jouw rol
• Je hebt affiniteit met veranderprocessen en schakelt makkelijk tussen strategisch, tactisch en operationeel niveau.
• Je inspireert, stimuleert en geeft de collega’s uit jouw team het vertrouwen om zelf mee te denken en een bijdrage te leveren aan de ontwikkelingen en veranderopgaven op de afdeling.
• Je hebt affiniteit met de inhoud maar bent ook in staat het eigenaarschap hiervan bij de collega’s van het team te laten. Je geeft kaders aan en faciliteert de collega’s uit jouw team in het pakken van hun eigenaarschap. Zo zijn verwachtingen helder en creëer je duidelijkheid.
• Je brengt collega's binnen het team inhoudelijk in positie en bent ambassadeur van jouw team.
• Je bent een stevige sparringpartner richting het afdelingshoofd.
• Je weet hoe je de veranderingen, waar het team voor staat, kan begeleiden, zowel op groeps- als individueel niveau.
• In de samenwerking met collega-teamleiders binnen de afdeling Backoffice Administratie ben je constructief en omarm je de visie en missie van de afdeling en draagt deze uit.
• Je bent als teamleider verantwoordelijk voor de HRM-agenda van het team. Je voert onder andere start- en reflectiegesprekken. Naast het voeren van zakelijke gesprekken bied je een luisterend oor aan de collega's uit jouw team.
Collega Patrick (afdelingshoofd Backoffice Administratie)
"Als teamleider draag je zorg voor de ontwikkeling van de medewerkers in hun vak en hun competenties. Je hebt oog voor ieders talent en benut dat ook, zodat iedereen het beste uit zichzelf kan halen."
Met wie werk je samen?
De Backoffice Administratie is een afdeling binnen het Sociaal Domein. Deze afdeling bestaat uit vier teams: team Debiteuren en Facturatie, team Uitkering- en bedrijfsadministratie, team Inkomensregelingen en Bijzondere bijstand, en team WMO/Jeugd, leerlingenvervoer en leerplicht.
Deze teams verwerken administratief de aanvragen en genomen besluiten vanuit verschillende afdelingen. Je werkt binnen het team samen met de administratief specialisten. Daarnaast werk je veel samen met de collega-teamleiders en het afdelingshoofd binnen de afdeling.
Kom jij het maken voor Eindhoven?
Wij maken samen Eindhoven. Een wereldspeler die barst van de kennis, creativiteit en kunde. En van de energie. Met diezelfde energie werken wij aan de stad van vandaag én de toekomst. Werken voor de gemeente Eindhoven is veelzijdig, concreet en heeft betekenis.
Aanvullende informatie
• Graag het cv in het Nederlands aanleveren.
• Bij voldoende aanbod zullen wij de rol eerder sluiten dan de aangegeven deadline in de portal. Bied dus zo snel mogelijk een geschikte kandidaat aan.
• Leveranciers van kandidaten behoren op de hoogte te zijn van de geldende wet- en regelgeving op het gebied van arbeidsvoorwaarden en de Gemeenten cao. Deze inzet valt in schaal 11 - midden van de Gemeenten cao.
• Het is niet toegestaan een extra schakel toe te passen tussen de kandidaat en de leverancier die de kandidaat aanbiedt.
• Graag ontvangen we in de persoonlijke motivatie een onderbouwing waaruit blijkt dat de kandidaat over de gevraagde competenties beschikt.
• Het is niet toegestaan om een kandidaat in te huren die eerder in dienst is geweest van de Gemeente Eindhoven (tussenperiode van twee jaar).
• Als de kandidaat mag starten bij de klant, dan zal er een pre-employmentscreening plaatsvinden. Wij sturen op dat moment de daarvoor benodigde documenten toe via de portal. De kandidaat mag pas starten na afronding van de pre-employmentscreening.
• De kandidaat beschikt over een legitimatiebewijs (een paspoort of identiteitskaart), welke bij intake én op de startdatum van het contract van de kandidaat geldig is en ter controle kan worden overlegd.
• Bij het aanbieden van een kandidaat gaan wij ervan uit dat u akkoord bent met de voorwaarden van de gemeente Eindhoven. Bent u niet bekend met deze voorwaarden, dan kunt u deze opvragen via inhuur@eindhoven.nl.
• Het tarief is afhankelijk van de kennis en kunde van de kandidaat.
Eisen
- Vaardigheden: je hebt ruime ervaring met veranderprocessen.
- Graag het cv in het Nederlands aanleveren.
- Graag ontvangen we in de persoonlijke motivatie een onderbouwing waaruit blijkt dat de kandidaat over de gevraagde competenties beschikt.
- De kandidaat beschikt over een legitimatiebewijs (een paspoort of identiteitskaart), welke bij intake én op de startdatum van het contract van de kandidaat geldig is en ter controle kan worden overlegd.
- Opleiding: je beschikt over minimaal een hbo-diploma.
- Ervaring: je hebt minimaal 3 jaar ervaring als leidinggevende, teamontwikkeling is bekend terrein voor jou.
- Je kunt omgaan met de druk van een volle agenda en weet hoe je slagvaardig resultaat kunt boeken in een bestuurlijk complexe organisatie.
- Leveranciers van kandidaten behoren op de hoogte te zijn van de geldende wet- en regelgeving op het gebied van arbeidsvoorwaarden en de Gemeenten cao. Deze inzet valt in schaal 11 - midden van de Gemeenten cao.
- Als de kandidaat mag starten bij de klant, dan zal er een pre-employmentscreening plaatsvinden. Wij sturen op dat moment de daarvoor benodigde documenten toe via de portal. De kandidaat mag pas starten na afronding van de pre-employmentscreening.
Wensen
- Je stimuleert een cultuur van openheid en elkaar aanspreken. Je blijft samenwerking, autonomie en vakmanschap stimuleren, zodat we met elkaar in een fijne werkomgeving blijven werken.