Organisatie
Gemeente Zeist is een moderne werkgever met medewerkers die betrokken en vooral zichzelf zijn. We werken op basis van onze kernwaarden ‘vertrouwen, kracht en nabijheid’. De werksfeer is open en prettig en onze cultuur is informeel. Met zo’n 400 collega’s werken we voor en met ongeveer 67.000 inwoners. Daardoor is het niet te massaal, zijn de lijnen kort en de mogelijkheden groot. Als organisatie willen we op de hoogte zijn van wat er in de samenleving speelt en daar flexibel op inspelen. We juichen het toe als je daaraan je eigen perspectief en waarde toevoegt en verwelkomen dus iedereen met de juiste ervaring en eigenschappen voor de functie. Waar je wieg ook heeft gestaan, wat ook je achtergrond, levensstijl of geloof is, of je nou topsporter bent of een beperking hebt, of allebei, als je je herkent in het profiel, solliciteer!
In Zeist werk je vanuit je eigen verantwoordelijkheid en word je ondersteund door de organisatie, zodat je als mens en als professional blijft groeien. We zijn niet op zoek naar een perfecte medewerker, maar iemand die zijn kwaliteiten, rafelrandjes én zelfkennis wil inzetten om met humor en lef uitdagingen te lijf te gaan.
Team
Je werkt binnen het team beheer openbare ruimte (40 fte) samen met collega's aan de realisatie van onderhoud- en herinrichtingsprojecten in de gemeente Zeist.
Opdracht
Je zorgt samen met je collega’s dat de vergunningaanvragen op het gebied van (met name) bouwplannen, uitwegen, evenementen en terrassen goed en op tijd worden behandeld. Je trekt hierin samen op met ervaren collega’s en helpt intern om de aanvrager van een vergunning goed te helpen zodat er een deskundig advies volgt. Hierbij stem je af met je collega’s en daarbij bezoek je soms de locatie om een goede indruk te krijgen van de situatie. Je luistert daarbij goed naar de wensen en behoeften en denkt in mogelijkheden en oplossingen.
Bij aanvragen voor evenementen denk je mee in oplossingen en verzorg je een voor- en naschouw. Daarnaast houd je toezicht op terrasvergunningen en toezicht op de omgeving van bouwvergunningen. Je bent hierbij belast met het toezicht op de naleving van de bepalingen van de APV.
Je werkt en denkt op MBO-niveau en bent technisch onderlegd. Je bent alert, scherp en accuraat als het op controleren en inspecteren aankomt. Kennis van bestuursrechtelijke maatregelen, de Landelijke Handhaving Strategie (LHS) en het bouwbesluit is een pré. Je neemt de bestemmingsplannen en het APV van Zeist snel in je op. Je bent communicatief sterk, beschikt over inlevingsvermogen en overtuigingskracht en je bent in staat om daadkrachtig op te treden. Ook kun je zelfstandig werken, regie voeren over je eigen werk, en ben je vooral een teamplayer. Daarnaast ben je ook bereid om buiten kantoortijden toezicht uit te voeren als het werk hierom vraagt.
Competenties
- Je bent sociaal vaardig;
- Je kunt zelfstandig werken;
- Je bent een teamplayer;
- Je bent communicatief sterk in woord en schrift;
- Je hebt geen 9 tot 5 mentaliteit.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 8. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 3 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: ja
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op maandag 3 februari 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 31 januari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Eisen
- Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als toezichthouder in het fysieke domein bij een gemeentelijke- en/of overheidsorganisatie;
- Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal mbo niveau;
- Aantoonbaar afgeronde opleiding Handhaving/BOA;
- Uiterlijk beschikbaar per 13 februari 2025 voor 36 uur per week;
Wensen
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met beoordelen en advisering als vergunningverlener van evenementen;
- Aantoonbare werkervaring met vergunningaanvragen APV;
- Maximum uurtarief van € 85,00 exclusief BTW / inclusief fee Flextender en reiskosten woon-werk;
- Aantoonbare werkervaring met het afhandelen van klachten en meldingen rondom vergunningen APV;