Transformatiespecialist

Gemeente Amsterdam

Verlopen op: 11 nov 2024 om 08:00
Max. Uurtarief: 175
Aantal uur per week: 36
Provincies: Noord-Holland
Segmenten: ICT Informatievoorziening

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 11 november 2024
Eind datum: 11 november 2025

Opdrachtomschrijving

Als Transformatiespecialist binnen de afdeling Erfpacht en Uitgifte (hierna: “E&U”) ben jij naast inhoudelijk behandelaar van de reguliere transformatiedossiers ook het aanspreekpunt voor collega’s en externen op het gebied van transformaties en vastgoedherontwikkelingen. Binnen vastgestelde richtlijnen en prioriteiten behandel je verschillende transformatiedossiers.

De meest complexe dossiers behandel je samen met de Senior: je treedt hierbij op als vraagbaak voor betrokken partijen en beoordeelt transformatie initiatieven in relatie tot erfpacht. Ook handel je, in overleg met de Senior, diverse contractwijzigingen af.

Namens de gemeente treed je op als vraagbaak in diverse in- en externe overlegverbanden. Je hebt goede contacten met de transformatie coördinator van E&U, teamleiders, vastgoedadviseurs van Team Advisering Grondprijzen, projectleiders, collega’s werkzaam bij stadsdelen en andere onderdelen binnen de gemeente. De externe contacten vinden o.a. plaats met erfpachters, initiatiefnemers/ontwikkelaars, externe adviseurs, makelaars, advocaten en notarissen.

Gemeentelijke organisatie

De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein en werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: www.amsterdam.nl.

De opdrachtgever(s)

Grond & Ontwikkeling heeft als missie: “Meer waarde creëren voor de stad en metropool Amsterdam”. De afdeling Erfpacht en Uitgifte is verantwoordelijk voor het zorgvuldig, klantgericht en transparant uitvoeren en vormgeven van het Amsterdamse erfpachtstelsel. Bij de afdeling Erfpacht en Uitgifte werken ca. 300 medewerkers verdeeld over 7 teams.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Beschikbaarheid en tarief: kandidaat moet beschikbaar zijn voor een interview en bij gunning direct inzetbaar.
  • Minimaal 3 jaar relevante werkervaring als Transformatiespecialist.
  • WO werk- en denkniveau.
  • Notariële en/of commerciële achtergrond op vastgoedgebied.
  • Geen ambtelijke aanstelling bij de gemeente Amsterdam in de afgelopen 2 jaar.

Wensen

  • Opleiding in Nederlands en/of notarieel recht.
  • Ervaring met werken bij een overheidsinstantie.
  • Financiële en juridische kennis van transformatieprojecten en erfpacht in Amsterdam en omstreken.

Competenties

Initiatief: Gevorderd

Referentie

U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de kandidaat. Na afstemming met de kandidaat kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie.

Deze opdracht is verlopen.