Vrijwilligersondersteuner

Gemeente Zoetermeer

Sluit op: 21 jan 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: 80
Aantal uur per week: 32
Provincies: Zuid-Holland
Segmenten: ICT Informatievoorziening

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 21 januari 2025
Eind datum: 21 juli 2025

Organisatie
Iedereen die bij de gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen. Samen, open, flexibel en lerend creëren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst. We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeën en initiatief. Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag én morgen. Dat is de missie waar wij voor gaan!

Afdeling
Wie kiest voor werken bij het Sociaal Domein van de gemeente Zoetermeer kiest voor werken bij een ambitieuze afdeling. In het sociaal domein werken we aan drie samenhangende kernopgaven: herstellen van bestaanszekerheid, vergroten van kansengelijkheid en het makkelijker maken van gezond leven. We willen winst behalen met slimme investeringen, maatschappelijk én financieel. Dit doen we in lijn met de omgevingsvisie Zoetermeer 2040, waarin geschetst wordt hoe de stad er in de toekomst fysiek, sociaal en economisch uit gaat zien.

Team Wmo beleid, netwerk- en wijkregie
Het Sociaal Domein bestaat uit drie afdelingen (Beleid, Inkomen & Zekerheid en Zorg/JGH) met ieder een eigen afdelingshoofd. Als vrijwilligersondersteuner val je onder het afdelingshoofd Beleid en maak je deel uit van het team Wmo beleid, netwerk- en wijkregie. Dit team bestaat uit ongeveer 30 collega's. Samen richten jullie je op de zorg- en welzijnstaken die de gemeente uitvoert op basis van de Wet Maatschappelijke Ondersteuning (Wmo) en Wet publieke gezondheid. Het team heeft verschillende taken, waaronder het ontwikkelen van beleid, het sturen van (maatschappelijke) processen, het bevorderen van netwerkvorming met de stad en het fungeren als co-creator en opdrachtgever van zorg- en welzijnsinstellingen. Samenwerking staat centraal, zowel binnen het team als met andere beleidsadviseurs binnen het Sociaal Domein. Je werkt intensief samen met je collega's binnen het team en draagt bij aan de brede doelstellingen van het Sociaal Domein.

Opdracht
Als vrijwilligersondersteuner ga je als onderdeel van het cluster Sterke sociale basis (vrijwilligers) organisaties ondersteunen in het vormen en onderhouden van een netwerk. Je haalt op waar de (gezamenlijke) behoeften liggen en ondersteunt hen in het samenwerken. Je organiseert bijeenkomsten om de samenwerking te bevorderen. Je bent een belangrijke schakel tussen de organisaties en de gemeente. Je ontwikkelt samen met de netwerkregisseur(s) een visie op vrijwilligers(werk) en werkt nauw samen met de verenigingsondersteuner Sport, die een vergelijkbare rol vervult. Daarnaast adviseer en ondersteun je vrijwilligers(organisaties) bij vraagstukken als het opstellen van vrijwilligersbeleid, financiële en juridische vraagstukken. Dit alles is erop gericht dat Zoetermeer een breder vrijwilligersbestand krijgt en deze ook voor de stad behoudt.

Competenties
- Goede communicatieve vaardigheden (in woord en op papier);
- Een proactieve houding.

Schaal
Deze opdracht is ingedeeld in Schaal 09 (nieuwe structuur).

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt uitgevoerd op de volgende werkdagen: maandag t/m vrijdag.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op vrijdag 24 januari 2025 van 09:00 uur tot 12:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 22 januari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Aantoonbare werkervaring binnen het sociaal domein voor een publieke organisatie;
  • Uurtarief maximaal € 80,- exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werkverkeer (en Fee LibLab);
  • Bereid om incidenteel ook in de avonduren en weekenden te werken;
  • Aantoonbare ervaring met vrijwilliger-, verenigingsondersteuning;

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring beleidsondersteuning in de publieke sector;
  • Aantoonbare werkervaring met vrijwilliger-, verenigingsondersteuning;
  • Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding;
  • In het bezit van een rijbewijs-B;
  • Aantoonbare werkervaring met het organiseren van bijeenkomsten;

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx