Wabo casemanager

Gemeente Den Helder

Verlopen op: 15 okt 2024 om 17:00

We ontvangen graag je reactie minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht.

Max. Uurtarief: 100
Aantal uur per week: 36
Provincies: Noord-Holland
Segmenten: Bouwkunde Civiele techniek

Omschrijving

Soorten Inhuur: Freelance
Start datum: 1 januari 2025
Eind datum: 31 december 2025

Gemeente den Helder heeft ambitieuze plannen om de stad nog aantrekkelijker te maken. Als casemanager Wabo heb je een belangrijke rol bij deze plannen. Je bent verantwoordelijk voor de toetsing en de complete afhandeling van aanvragen met daarbij behorende randzaken.

Je toetst niet alleen aan wet- en regelgeving, maar je voert de volledige regie op het gebied van de Wabo aanvragen. Vanaf de start van het in behandeling nemen van een aanvraag ben je in staat om advies te raadplegen van collega’s van verschillende teams, de Gemeentelijke Adviescommissie Omgevingskwaliteit, de Omgevingsdienst, Hoogheemraadschap en andere externe partijen om een weloverwogen besluit te maken.

Verder:

  • Ben je het aanspreekpunt voor aanvragers, collega’s en externe partijen;
  • Wijs je vergunningen toe als dat kan, maar wijs je aanvragen ook af wanneer plannen niet binnen de wet- en regelgeving passen;
  • Adviseer je over de te volgen procedure, over de kritieke punten met betrekking tot het initiatief en of er andere vergunningen en ontheffingen nodig zijn;
  • Voer je zelf regie op de werkvoorraad;
  • Stuur je op het werkproces en bewaak je de termijnen.

Na gunning van de opdracht dient de gegunde partij een recente VOG aan te bieden.

Kandidaatomschrijving
  • HBO werk- en denkniveau.
  • Minimaal een afgeronde HBO bachelor opleiding in een bouwkundige richting.
  • In het bezit van de opleiding ABW 1.
  • Ruime ervaring als Wabo casemanager.
  • Ruime ervaring als bouwkundige bij een gemeente.
  • Bestuurlijk sensitief.
  • Flexibel ingesteld.
  • Secuur en accuraat.
Interviewplanning

De interviews vinden eind oktober plaats.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Werkervaring: De kandidaat beschikt over minimaal 7 jaar werkervaring als Wabo casemanager bij een gemeente/omgevingsdienst.
  • Opleiding: De kandidaat beschikt minimaal over een afgeronde HBO bachelor opleiding in een bouwkundige richting.

Wensen

  • Systeemkennis: De kandidaat heeft kennis van en ervaring met het systeem Powerbrowser.
  • Werkervaring: De kandidaat heeft minimaal elf jaar ervaring als bouwkundige bij een gemeente/omgevingsdienst.
  • Opleiding 1: De kandidaat heeft ABW-1 afgerond.
  • Opleiding 2: De kandidaat heeft ABW-2 afgerond.
Deze opdracht is verlopen.