Organisatie
Utrecht is een provincie om trots op te zijn. Gevarieerd, bruisend en met een rijke historie. Met veel verschillende levensstijlen, culturen en persoonlijke voorkeuren. Onze regio is een topregio met een innovatieve kenniseconomie.
Het domein Bedrijfsvoering (BDV) verzorgt alle uitvoerende bedrijfsvoeringstaken van de organisatie, zodat onze collega’s zich kunnen concentreren op de realisatie van de primaire doelstellingen. Wij richten ons op een integrale bedrijfsvoering, die past in de huidige tijd. Wij blijven onze producten en diensten ontwikkelen en verbeteren. Zo leveren wij een optimale ondersteuning en een dienstverlening met toegevoegde waarde voor de (interne) klanten te kunnen leveren.
Het team Informatisering & Automatisering (I&A) van waaruit jij gaat opereren verzorgt zowel concern breed als organisatie specifiek de informatievoorziening en ICT-dienstverlening. Samen streven we ernaar om de medewerkers van de provincie Utrecht te voorzien van betrouwbare ICT diensten en oplossingen.
De provincie Utrecht kent een decentraal beleid, waarbij de domein zelf hun eigen specifieke informatievoorzieningen beheren en door ontwikkelen. I&A verzorgt de generieke informatievoorzieningen en de specifieke informatievoorzieningen van het domein Bedrijfsvoering. Essentiële aspecten hierbij zijn:
- Business informatiemanagement;
- Procesanalyse en -ontwerp;
- Business- en informatie analyse;
- Architectuur;
- Informatiebeveiliging & privacy;
- Informatiebeheer en archivering;
- Portfolio-, programma en projectmanagement;
- Functioneel- en applicatiebeheer;
- ICT infrastructuur en werkplekbeheer;
- Data- en gegevensmanagement;
Opdracht
Als ICT-specialist kun je uitstekend met mensen omgaan en kun je je zowel mondeling als schriftelijk prima uitdrukken. Je kunt daarbij de techniek in heldere en begrijpelijke taal uitleggen. Je draagt je enthousiasme over op je collega’s, maar weet ook hun expertise goed te herkennen en te waarderen. Samen zorgen we voor een up-to-date ICT omgeving waarin onze klanten centraal staan.
Je voert je eerstelijns ondersteuning en regie op verschillende onderdelen en leveranciers binnen de infrastructuur van werkplek- en kantoorautomatisering van de provincie Utrecht. Je focus ligt daarbij op het terrein van de mobiele telefonie, maar je kunt ook ingeschakeld worden op andere terreinen, zoals de digitale werkplek, antivirus- en malware oplossingen en dergelijke. Verder handel je reparatie- en garantiegevallen met betrekking tot ICT apparatuur af.
Om regie te kunnen voeren op leveranciers en externe dienstverleners, worden SLA’s (Service Level Agreements) en DAPs (Dossiers Afspraken en Procedures) afgesloten. Je levert als servicemedewerker een bijdrage aan het up-to-date houden van die documenten en fungeert als eerstelijns aanspreekpunt voor één of meerdere leveranciers. Incidenten en changes handel je af conform de vastgestelde ITIL processen en procedures en je zorgt dat de bijbehorende informatie correct wordt verwerkt in ons service management systeem.
We werken volgens het principe van continue, beheerste verbetering en vernieuwing, zowel projectmatig als procesmatig, dat zoveel mogelijk aansluit op de behoeften van de organisatie. Vanuit jouw rol en expertise heb je hier een inbreng in. Zo ben je proactief bezig met het herkennen van trends en prioriteiten in incidenten en het aandragen van oplossingen voor veel voorkomende problemen. Daarvoor heb je een goed ontwikkeld analyserend en probleemoplossend vermogen nodig en kun je goed hoofd- van bijzaken onderscheiden.
Naast het voeren van regie ben je ook technisch vaardig met kantoorautomatisering en het inrichten en onderhouden van digitale werkplekken (laptops, tablets, smartphones etc.). Je verliest daarbij belangrijke en actuele zaken als informatieveiligheid niet uit het oog en zorgt ervoor dat dit ingeregeld wordt in systemen.
Toevoeging
Voor het uitoefenen van de opdracht wordt vanuit de provincie Utrecht verwacht dat de opdrachtnemer haar eigen (ICT)middelen inzet. Indien gedurende de opdracht blijkt dat er extra bedrijfsmiddelen nodig zijn om het product of dienst te kunnen leveren/verlenen, dan zal opdrachtnemer deze zelf bekostigen.
Competenties
Vaardigheden
- Je hebt een goede beheersing van de Nederlandse taal, zowel mondeling als schriftelijk;
- Je hebt plezier in het helpen van gebruikers en collega’s;
- Je hebt ervaring met het afstemmen van techniek en gebruiksvriendelijkheid;
- Up-to-date houden van de organisatie met betrekking tot nieuwe ontwikkelingen MS 365;
- Je bent leergierig en houdt van vernieuwing en verbetering;
- Je geeft en maakt trainingen voor verbeterde en nieuwe dienstverlening;
- Je maakt en verbetert graag gebruikershandleidingen.
Eisen
- Een afgeronde opleiding op minimaal mbo niveau 4 in de richting van ICT/Informatie Technologie;
- Aantoonbare werkervaring met algemene ICT infrastructuur;
- Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met Android en IOS;
- Aantoonbare werkervaring binnen een provincie;
- Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met gangbare systemen en applicaties zoals Windows 10, Microsoft 365, antivirus- en antimalwareproducten, andere KA-producten en ondersteunende software etc.;
- Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als werkplekspecialist in de afgelopen 3 jaar;
Wensen
- Aantoonbare werkervaring als werkplekspecialist binnen de overheid in de afgelopen 3 jaar;
- Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van ICT supportmedewerker;
- Aantoonbare werkervaring met het installeren van Smartphones;