WOO coördinator

Fryslân (Wetterskip)

Verlopen op: 18 okt 2024 om 23:59
Max. Uurtarief: 95
Aantal uur per week: 36
Provincies: Friesland
Segmenten: Participatie en Werk

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 1 november 2024
Eind datum: 31 oktober 2026

Organisatie

Ga tijdelijk aan de slag bij Wetterskip Fryslân en duik in de uitdagende wereld van het waterbeheer. Als Wetterskipper krijg je vertrouwen, verantwoordelijkheid en de ruimte om je werk op jouw manier in te vullen. Met duizend-en-één expertises in huis kun je hier verrassend veel kanten op. En wát je ook doet, als Wetterskipper maak je altijd een verschil in de wereld om je heen. Je draagt bij aan een veilige en leefbare provincie. Voor mens en natuur. Voor huidige en volgende generaties. En wat doe jij morgen met water?

Gegevensmanagement is het geheel van activiteiten om in het waterschap op het juiste moment over de juiste gegevens van de juiste kwaliteit te beschikken. Voorbeelden van activiteiten zijn het beheer van de gegevenscatalogus, inrichting dataplatform, werken onder data architectuur, uitvoering van gegevensbeheer, gegevensinwinning van assets, kwaliteitsmanagement, basisregistraties en informatiebeheer.

Opdracht

Als Woo-coördinator bij het team informatiebeheer zorg je dat alle Woo-verzoeken tijdig en juist worden afgehandeld. Voor de aanvrager ben jij het eerste aanspreekpunt en coördineer je het hele proces qua communicatie en procesbewaking tussen de vakafdelingen, de Woo-jurist en de aanvrager. Hierin houd je overzicht op het aantal aanvragen, inventariseer je knelpunten en kansen en breng je verslag uit aan de recordmanager. Daarnaast ga je de verplichte actieve openbaarmaking van documenten coördineren. Deze verplichting heeft als gevolg dat het zwaartepunt van de functie ligt op het coördineren van de Woo-verzoeken en de actieve openbaarmaking van documenten.

Tevens draag je als informatie adviseur bij aan het verder vormgeven en professionaliseren van de informatiehuishouding. Daarnaast stel je visie, beleid en procedures op voor het informatie- en recordmanagement en vertaal je vakspecifieke onderwerpen en ontwikkelingen naar begrijpelijke adviezen.

Verantwoordelijkheden

  • Coördineren van de Woo-verzoeken.
  • Coördineren van de actieve openbaarmaking van documenten.
  • Onderzoeken en voorstellen doen hoe we processen slimmer en efficiënter kunnen inrichten.
  • Bijdragen aan het verder op orde brengen van de informatiehuishouding.
Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • U voegt een cv van maximaal 5 pagina's A4 met motivatie toe.
  • Minimaal een hbo-opleiding.
  • Minimaal 3 jaar ervaring met coördineren en procesbegeleiding binnen een overheidsorganisatie.
  • Kennis van relevante wet- en regelgeving (Woo, Archiefwet).
  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 1-11-2024 tot en met 31-10-2026 voor (gemiddeld) 36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De gesprekken zijn op 24 oktober 2024.

Wensen

  • Je bent communicatief vaardig waarbij je het proces van aanvraag tot het informeren van het bestuur in goede banen kan leiden.
  • Je hebt ervaring met optimaliseren van een gegevenshuishouding, inclusief kwaliteitsbewaking.
  • Je kunt zelfstandig complexe Woo-verzoeken van A tot Z afhandelen, inclusief zoeken, structureren, anonimiseren en publiceren.
Deze opdracht is verlopen.